Den 21 mars koras vinnarna av Swedish Gambling Award. Nu presenteras de nominerade initiativen och ledarna, som har chansen att ta hem utmärkelsen.
De 15 finalbidragen i kategorierna hållbarhet, kundnöjdhet och ledarskap har utsetts av en jury bestående av sju personer. Det är Sper som har lanserar utmärkelsen Swedish Gambling Award med syftet är att lyfta fram och premiera initiativ som bidrar till att skapa en mer hållbar och sund spelmarknad i Sverige.
– Jag har arbetat med spelbranschens utmaningar i 20 år och det är positivt att få vara med och lyfta fram goda förebilder. Vi har fått närmare 50 bidrag och haft ett svårt juryuppdrag, säger Thomas Nilsson, ordförande i Swedish Gambling Award.
Finalisterna 2019 är:
HÅLLBARHET
- Coolbet – Världens mest transparenta spelbolag
- Mr Green – Green Gaming Prediction Tool
- Paf – Årsgräns
- Svenska Spel – Proaktiva samtal
- Zimpler – Socially responsible payment gateway
KUNDNÖJDHET
- Betsson – Betsson Group Customer Service
- Coolbet – Världens mest transparenta spelbolag
- Novamedia – Vinstvalet
- Mr Green – Kundnöjdhet a cut above the rest
- Svenska Spel – Gräsroten
- Svenska Spel – Omtanke på riktigt
LEDARSKAP
- Hans Lord Skarplöth
- Håkan Hallstedt
- Mr Green
- Zenita Strandänger & Monica Medvall
Juryn
- Thomas Nilsson (ordförande), Psykolog och grundare av Sustainable Interaction
- Ann-Sofie Olsson, Managementkonsult, InterPares
- Fredrik Svedjetun Chefredaktör Resumé och Dagens Media
- Jeanette Fors-Andreé, Krishanterare, medietränare och medierådgivare
- Magnus Berglund, vd Kinglet
- Maria Kausits, Analytiker och partner SB Insight
- Pia Grahn, vd Regi Research & Strategi
Läs mer om Swedish Gambling Award